Vaihto-opiskelumahdollisuuksia tulisi monipuolistaa esimerkiksi niin, että vaihtoon voisi hakeutua omien akateemisten kiinnostusten pohjalta. Olisi myös tärkeää, että vaihto-opiskelujen aikana tehtyjä opintoja voisi hyväksilukea suomalaiseen kouluun palatessa.
Kunta: Helsinki
Turvallisuuden tunnetta vaihto-opiskeluun
Vaihto-opiskelut pitäisi toteuttaa niin, että nuoret tuntisivat olonsa turvalliseksi. Vaihtomahdollisuuksia voisi esimerkiksi toteuttaa yhdessä kaverin kanssa ja vaihtokouluun ja -perheeseen tutustua esimerkiksi sosiaalisen median kautta jo ennen vaihtoa.
Enemmän vaikuttamismahdollisuuksia kaikille
Nuorille tulisi tarjota enemmän tietoisuutta vaikuttamismahdollisuuksista esimerkiksi Nuva ry:n kautta. Kaikille tulisi tarjota oikeudenmukaisesti mahdollisuuksia vaikuttaa myös matalalla kynnyksellä ilman suurta sitoutumista esimerkiksi nuorisojärjestöjen hallituksiin.
Monipuolisia vaihto-opiskelumahdollisuuksia
Tarvitaan helpompia ja monipuolisempia vaihto-opiskelumahdollisuuksia. Koulujen tulisi osallistua esimerkiksi vaihto-opiskelujen koordinointiin ja hankkia yhteistyömahdollisuuksia esimerkiksi kaverikoulujen muodossa.
Enemmän yhteistyötä Pohjoismaisten nuorten välille
Pohjoismaiden tulisi esimerkiksi nuorisojärjestöjen kautta panostaa nuorten välisen yhteistyön kehittämiseen.
Lisää tietoisuutta kansainvälisistä vaikuttamismahdollisuuksista
Nuoret tarvitsevat enemmän tietoa vaikuttamismahdollisuuksista.
Lisää tietoa kansainvälisistä vaikuttamismahdollisuuksista
Nuoret tarvitsevat enemmän tietoa vaikuttamismahdollisuuksista.
Ekologiset toimintatavat keskiöön
Ekologisten toimintatapojen ylläpitäminen tulisi ottaa kaiken toiminnan keskiöön. Suomen on vaalittava puhdasta ilmastoa ja vietävä vihreää viestiä maailmalle. Luovutaan fossiilisista polttoaineista ja suositaan kierrätystä.
Lisää tietoisuutta autismin kirjosta
Kouluissa ja vapaa-ajan harrastuksissa tulee ottaa nykyistä paremmin huomioon autismin kirjo ja jakaa tietoisuutta siitä esimerkiksi oppitunneilla.
Vähemmistöjen sisäisten vähemmistöjen tunnustaminen
Myös vähemmistöjen sisällä voi olla vähemmistöjä. Yhteiskunnan, koulun ja kansalaisjärjestöjen tulee keskittyä niiden tunnistamiseen, tunnustamiseen kouluttamiseen yhteiskunnan kaikilla tasoilla.