Osallisuuden Teehetket on tuotettu osana Osallisuuden osaamiskeskuksen toimintaa vuosina 2021-2022.
TEEHETKI 20 -tallenne
Maija Mahon, Vantaan kaupunki, Osaamiskeskus Nuoska
Nuoren osallisuus ja vastuunotto kiusaamisen ehkäisyssä
TEEHETKI 19 -tallenne
Panu Räsänen & Juha Kiviniemi, Verke – Digitaalisen nuorisotyön osaamiskeskus
Digitaaliset pelit osallisuustoiminnan välineenä
TEEHETKI 18 -tallenne
Eero Koikkalainen & Ulla Pötsönen, Mikkelin nuorisopalvelut
Nuorisotyö ilmastotoivon rakentajana
TEEHETKI 17 -tallenne
Eeva Sinisalo-Juha, Osaamiskeskus Kentauri
Nuorten peliharrastajien erityiskysymyksiä
TEEHETKI 16 -tallenne
Harri Jalonen, Vaasan yliopisto
Somen hyödyntäminen nuorten palvelujen yhteiskehittämisessä
TEEHETKI 15 -tallenne / inspelning
Pia Öhman, Folkhälsan
Ungas delaktighet – en mobbningsförebyggande metod?
TEEHETKI 14 -tallenne
Elina Eerola, Sitra
Kokeiluiden opit – Sitran Demokratiakokeilut 2020
TEEHETKI 13 -tallenne
Emmi Uutela ja Linda Massa, Plan International Suomi
Nuorten osallisuus strategisena tavoitteena, esimerkkinä Plan International Suomi
TEEHETKI 12 -tallenne
Heikki Korhonen, Osaamiskeskus Nuoska
Kasku-työparimalli: Luokanvalvojan ja nuorisotyöntekijän yhteistyö yläkoulussa
TEEHETKI 11 -tallenne
Timo Sinivuori ja Eeva Jeronen, Osaamiskeskus Kentauri
Nuorten osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen uudet digitaaliset ratkaisut
TEEHETKI 10 -tallenne
Vihtori Suominen, Osallisuuden osaamiskeskus
Nuorten osallisuudesta elinvoimaa kuntiin
TEEHETKI 9 -tallenne
Pekka Kaunismaa, Osaamiskeskus Kentauri
Nuorten osallisuus harrastus- ja järjestötoiminnassa
TEEHETKI 8 -tallenne
Suvi Lappalainen, Kunnallisen nuorisotyön osaamiskeskus Kanuuna
Vertaisuus osallisuutena – Kanuunan vertaisverkostot osallisuuden vahvistajina ja yhteisen kehittämisen mahdollistajina
TEEHETKI 7 -tallenne
Matleena Kosonen, Kehittämiskeskus Opinkirjo & Reija Arnberg, Nuorten Akatemia
Lasten ja nuorten kuuleminen etänä – case ”Yhdenvertainen koulu”-kuulemispajat peruskoululuokille ja oppilaskunnille
TEEHETKI 6 -tallenne
Miikka Piiroinen, Into – etsivä nuorisotyö ja työpajatoiminta
Haasteellisessa asemassa olevat nuoret ja osallisuus: Mistä lähteä liikkeelle, kun halutaan toimia koulutuksen ja työn – tai koko palvelujärjestelmän – ulkopuolella olevien nuorten osallisuuden parissa?
TEEHETKI 5 -tallenne
Juha Kiviniemi, Verke
Nuorten uudet tavat vaikuttaa:
Osaammeko tunnistaa ja tunnustaa nuorten omaehtoista vaikuttamista?
Onko meidän tehtävämme tukea sitä?
TEEHETKI 4 -tallenne:
Marja Snellman-Aittola, MIELI Suomen Mielenterveys
Miksi osallisuuden kokemus on niin tärkeä?
Mistä se syntyy?
Miksi se on osallisuuden perustana ja edellytys osallisumiselle ja vaikuttamiselle?
TEEHETKI 3 -tallenne:
Marjo Kenttälä, Kehittämiskeskus Opinkirjo
Kuulla vai kuunnella? Osallistaa vai osallistua?
Miten tehdä nuorten osallisuudesta vaikuttavaa?
Nuorten osallisuuden vahvistamiseksi on laadittu laatukriteerit, jotka auttavat arvioimaan ja kehittämään osallisuutta kunnissa.
TEEHETKI 2 -tallenne:
Anton Hietsilta, Nuorisovaltuustojen liitto
Mikä nuorille on tärkeää kunnissa?
Miten nuorten osallistumista kunnan päätöksentekoon edistetään?
TEEHETKI 1 -tallenne:
Kaikki nuorisoalan osaamiskeskukset osallisuuden asialla
Mitä nuorisoalan osaamiskeskukset tekevät?
Mistä vinkkelistä osaamiskeskukset nuorten osallisuutta tarkastelevat?